Ładowanie...

Joński Projekt

Dziękujemy, że jesteś z nami. Poczytaj nasze przydatne wskazówki, dzięki którym żaden wyjazd nie będzie Ci straszny. Zajrzyj na stronę naszego partnera, gdzie tanio zarezerwujesz nocleg!
Hotel-Pracowniczy.pl

Zasady zachowania w hotelu – savoir-vivre

Odpowiedni savoir-vivre jest wizytówką każdego człowieka. Przestrzeganie określonych zasad świadczy o naszym wychowaniu i kulturze osobistej w codziennym życiu. Reguły dobrego zachowania warto realizować także podczas pobytu w hotelu pracowniczym. Dzięki temu dbamy o dobry wizerunek zarówno siebie samego, jak i swojego pracodawcy.

Pierwszy pobyt w hotelu

Będąc pierwszy raz w hotelu warto przestrzegać podstawowych reguł zachowania. Przede wszystkim wskazane jest respektowanie ciszy nocnej – zaprzestanie hałasowania pomiędzy 22 a 6 rano pozwoli innym pracownikom wypocząć. Stosowną ciszę warto zachować zarówno w pokoju, jak i we wspólnych częściach budynku. Wskazane jest życzliwe odnoszenie się do pracowników i pozostałych gości oraz używanie odpowiednich zwrotów grzecznościowych. Należy także szanować meble i wyposażenie hotelu, a w razie zauważenia jego wad – jak najszybciej zgłaszać je personelowi.

Przyjmowanie gości

Niejeden z nas zastanawiał się, czy można zapraszać gości do hotelu? Zazwyczaj nie ma do tego przeciwwskazań. Każdy hotel posiada regulamin, w którym często znajdziemy zasady przyjmowania gości. Z reguły powinni oni zgłosić swój pobyt w recepcji oraz opuścić nasz pokój przed godziną 22. Jeżeli planujemy większe spotkanie towarzyskie – należy je przeprowadzić w miejscu do tego wydzielonym – na przykład hotelowym barze; tak, aby nie zakłócać wypoczynku innych gości.

Czystość w pokoju

W swoim pokoju warto zachować odpowiednią czystość. Zebranie brudnej odzieży czy pościelenie łóżka jest świadectwem naszej kultury, mile widzianym przez osoby sprzątające. Ważnym aspektem jest również wymiana ręczników w hotelu. Jeśli nasz ręcznik nadaje się do prania, położenie go na podłodze w łazience będzie wyraźnym sygnałem dla personelu, że prosimy o świeży egzemplarz. Kończąc swój pobyt wolno zabrać tylko jednorazowe opakowania kosmetyków hotelowych – pozostałe elementy, takie jak ręczniki czy szklanki, należy pozostawić na wyposażeniu pokoju.

Zostawianie napiwków

Wiele osób ma problem z określeniem, komu zostawiamy napiwek. Standardem jest dawanie napiwku odźwiernemu, bagażowemu oraz pokojówkom. Nie wolno także zapominać o okazaniu swojego zadowolenia kelnerom. Zazwyczaj w restauracji napiwek powinien wynosić 10% całościowej kwoty rachunku. W pozostałych przypadkach miłym akcentem będzie większa moneta czy papierowy banknot o niskim nominale.

Czego nie wolno robić w hotelu?

Istotne jest także zagadnienie, czego nie robić w hotelu. W większości obiektów obowiązuje całkowity zakaz palenia, którego powinniśmy skrupulatnie przestrzegać. Nie należy wynosić jedzenia ani napojów z restauracji czy baru. Korzystając ze stołówki, nie nakładajmy zbyt dużych ilości jedzenia, których nie będziemy w stanie zjeść. Niewskazane jest także przekraczanie rozsądnej ilości alkoholu.

Pobyt pracowników w hotelu

Pracownicy korzystający z noclegów czy podróży służbowych są takimi samymi gośćmi, jak pozostałe osoby przebywające w obiekcie. Poprawne zachowanie w hotelu dobrze świadczy zarówno o nich samych, jak i o ich pracodawcy. Przestrzegając savoir – vivre w hotelu, każdy pobyt będzie niezwykle miły zarówno dla nas samych, jak i reszty gości i personelu.