Ładowanie...

Joński Projekt

Dziękujemy, że jesteś z nami. Poczytaj nasze przydatne wskazówki, dzięki którym żaden wyjazd nie będzie Ci straszny. Zajrzyj na stronę naszego partnera, gdzie tanio zarezerwujesz nocleg!
Hotel-Pracowniczy.pl

Najważniejsze środki bezpieczeństwa w obiekcie na wynajem

Wynajem kwater pracowniczych to dość popularne rozwiązanie, wykorzystywane w firmach, które zatrudniają osoby mieszkające daleko od siedziby przedsiębiorstwa, fabryki etc. O czym należy szczególnie pamiętać, prowadząc obiekt na wynajem dla pracowników? Na to pytanie odpowiadamy w dalszej części tekstu.

Kwatery pracownicze

Obiekty na wynajem dla pojedynczych pracowników czy całych zespołów, bywają w bardzo zróżnicowanym standardzie. Niekiedy dochodzi do lekceważenia obowiązujących norm prawnych czy sanepidowskich, co jest niedopuszczalne i, w razie zawiadomienia odpowiednich służb, może zostać ukarane. Ważne, by kwatery pracownicze były wyposażone w podstawowe środki bezpieczeństwa, które mogą uratować zdrowie lub nawet życie lokatorów.

Najważniejsze środki bezpieczeństwa w obiekcie na wynajem

W hotelach pracowniczych i tego typu obiektach powinny znajdować się:

  • czujnik dymu,
  • czujnik czadu lub czujnik czadu i gazu,
  • gaśnica,
  • apteczka pierwszej pomocy.

Te cztery elementy są niezwykle istotne, by zapewnić bezpieczeństwo w razie wycieku gazu, pożaru czy jakiegokolwiek innego zagrożenia. Właściciele lub zarządcy obiektów na wynajem powinni dbać, by niezbędne wyposażenie było stale dostępne i zdatne do użycia.

Czujnik dymu, czadu, gazu

Ten element jest podstawowym narzędziem przeciwpożarowym, które już w kilka chwil wykrywa niepokojące stężenie dymu w pomieszczeniu. Jak działa czujnik? Detektor będący w środku czujnika wyczuwa zbyt wysoką temperaturę lub poziom zadymienia, po czym przystępuje do kolejnych działań – uruchamia system zraszający bądź system alarmujący (świetlny lub dźwiękowy). Pozwala to na natychmiastową reakcję i ewentualną ewakuację mieszkańców z budynku. Na podobnej zasadzie działają elektroniczne detektory czadu oraz czujniki gazu. Stale kontrolują one stężenie gazów i w razie zbyt wysokiego stężenia, alarmują (dźwiękowo lub świetlnie) lokatorów.

Gaśnica

Gaśnica jest podstawowym narzędziem do gaszenia pożarów, które mogą wybuchnąć z różnych, niekiedy trudno przewidywalnych przyczyn. Wyposażenie hotelu pracowniczego w ten sprzęt zapewni bezpieczeństwo na wypadek zwarcia instalacji, wybuchu, rzuconego niedopałka etc. Gaśnica może okazać się kluczowa w zagaszeniu ognia lub oczekiwaniu na straż pożarną.

Apteczka pierwszej pomocy

Kompleksowe wyposażenie apteczki pozwala na opatrzenie ran, udzielenie pierwszej pomocy, zatamowanie krwotoku czy uśmierzenie bólu. Warto regularnie kontrolować, czy wszystkie potrzebne elementy znajdują się w środku apteczki. Z reguły posiadają one: bandaże, kompresy, opaski elastyczne, plastry, opatrunki, chusty, koce ratunkowe, rękawiczki ochronne, ustnik, chusteczki dezynfekujące, nożyczki oraz instrukcję.

Bezpieczeństwo a normy pracy

Pracodawcy mają obowiązek nie tylko zapewnić najważniejsze środki bezpieczeństwa swoim pracownikom, ale ponadto muszą respektować i egzekwować normy pracy. Są to podstawowe czynności, które każdy pracownik musi wykonać w określonym czasie przy normalnych warunkach pracy. Aby pracownik realizował swoje zadania, a do tego był wydajny i efektywny, musi mieć zapewnione bezpieczeństwo.