Ładowanie...

Joński Projekt

Dziękujemy, że jesteś z nami. Poczytaj nasze przydatne wskazówki, dzięki którym żaden wyjazd nie będzie Ci straszny. Zajrzyj na stronę naszego partnera, gdzie tanio zarezerwujesz nocleg!
Hotel-Pracowniczy.pl

Typy gości hotelowych

Spośród klientów można wyróżnić różne typy gości hotelowych. Mają oni inne od siebie oczekiwania, dlatego każdy właściciel obiektu powinien znać rodzaje gości hotelowych, by dostosować usługę pod konkretną grupę docelową.

Pracownicy

Pracownicy firm często korzystają z hoteli pracowniczych w celu zminimalizowania kosztów. Nie oznacza to jednak, że standard nie ma dla nich znaczenia. Oczekują schludnego pokoju, umeblowanego przynajmniej w podstawowe akcesoria. W przypadku większych delegacji firma zazwyczaj wynajmuje dla nich dwuosobowe pokoje. Hotele pracownicze często znajdują się w pobliżu miejsc zatrudnienia takich jak place budowy – przeważnie są też usytuowane na obrzeżach miast. Atutem hotelu pracowniczego może być stołówka, w którą jednak wciąż wyposażonych jest niewiele takich obiektów.

Turyści rodzinni

Ta grupa gości często stawia przed hotelem dodatkowe wymagania – warto więc być dobrze przygotowanym na ich przyjazd. W pokoju znajdować się powinny akcesoria elektroniczne, takie jak telewizor, czy lodówka. Turyści rodzinny rzadko kiedy korzystają za to z hotelowej restauracji – chyba, że posiada ona specjalne menu dla dzieci. Najczęściej ich pobyt wiąże się ze zwiedzaniem okolicy, dlatego w tym wypadku również warto wyposażyć pokoje w turystyczne materiały. Długość pobytu tej grupy gości to najczęściej od 2 do 7 dni, w zależności od planów urlopowych oraz ilości atrakcji dostępnych w okolicy.

Goście biznesowi

Jedna lub dwie noce to zazwyczaj okres, na który gość biznesowy wynajmuje swój pokój, chyba, że coś zatrzymuje go dłużej. Ten typ klienta nie ma ogromnych wymagań – najważniejsze jest dla niego miejsce do pracy w pokoju, dlatego niezbędne jest biurko z wygodnym fotelem. Lodówka, butelka wody i kawa z zestawem do jej przygotowania to kolejny atut. Największym z nich jest lokalizacja – im bliżej centrum, tym lepiej. Biznesmeni nie lubią tracić czasu na dojazdy, zwłaszcza w obcym dla siebie mieście. Chętnie korzystają za to z hotelowej restauracji – zwłaszcza po ciężkim dniu.

Goście z zagranicy

Goście z zagranicy przeważnie przybywają do konkretnego miasta, by zapoznać się z jego atrakcjami. Miłym gestem wobec nich będzie pozostawienie w pokojach map okolicy oraz przewodników w formie książek. Sama obsługa również powinna znać najważniejsze atrakcje i wykazywać się inicjatywą co do wskazania najlepszych miejsc do odwiedzenia. Każdy hotel powinien być przygotowany na ich przyjazd. W tym celu pracownicy muszą wykazywać się znajomością języków obcych. Jeśli dany obiekt nastawiony jest na dużą ilość takich gości – personel powinien przejść specjalne kursy doszkalające z obsługi cudzoziemców. 

Stali klienci/VIP

Stali klienci zazwyczaj nie są uciążliwi dla obsługi. Znają hotel od podszewki i wiedzą o wszystkich kwestiach związanych zarówno z obiektem, jak i jego okolicą. Przeważnie są mili dla personelu i nie mają dodatkowych wymagań. Wśród takich klientów czasami znajdują się tzw.VIP-y, dla których obiekt powinien przygotować specjalne udogodnienia.